Saturday, April 19, 2008

第四十四回和第四十五回

拿了藥後我們走出了醫院﹐而楓從醫生房出來後連一句話都沒說。她好像在想很多東西﹐而我又怎麼敢對她說任何東西。坐在車上﹐

“靜。。。妳該怎麼辦?”
“楓啊~我沒事啊~我有上網遊覽過這樣的病情是Seasonal的﹐過了冬季我想該會好些。”
“Seasonal??”
“Yes ar.”
“You know what after Winter, here come the Spring; there will be fXXXing more pollen by then. So how are you going to survive??”

“楓﹐Hey...hey…. cool down.”
“How I am supposed to cool down??”
“楓。。。if I could pull through the Fall, I will pull through this Winter, K?”
“I am just worry…and I am sorry ….I know it wasn’t your fault.”
“Hey….why not we give a try of this prescription first then only worry after that?”
“K. What if it didn’t work, and then we will work on something else.”
“Sure. Hey please don’t be so down, it’s holiday. How about we take some vacations to somewhere else?”
“erm….妳想去哪裡?”
“我。。。? 我想去滑雪。我可沒有真正滑過雪唷~”
“Ski…makes me think of Colorado.”
“Then we shall go to Colorado.”
“Are you sure?”
“Why not?”

“Then how about your job?”
“There always leaves.”
“Thanks. I know you just want to cheer me up. But…” 她此時才能在露出笑容來。
“But what?”
“It’s yet the best time for ski.”
“Then when it’s the best time?”
“Erm…..may be in the mid of January.”
“Alright, then you just let me know the date, so I can apply for leaves.”

“。。。”
“又怎麼了啊 ?”
“妳知道嗎?”
“知道什麼?”
“妳永遠仲有點辦法讓我沒法去生妳的氣﹐都唔知係妳著惹了我。或是係我前世欠了妳。”
“是嗎? 可能是我前生欠了妳今生來償還給妳吧~”
“hehe…..”
“I like it when you smile.”

她什麼都沒再說﹐臉上帶著笑容的延續駕她的車。這是她從考試後﹐第一次我所見到的笑容。

“So what are we going to do for the day?” 楓問道
“erm…I just want to spend the day quietly at home.”
“K, that case 我地去Chin Kitchen買外賣﹐then 我們租一些牒回家去看。”
“Great idea.”

我們買了Chow Mee和揚州炒飯﹐以及租了整12隻VCD。在家了﹐我們一邊吃著買回來的東西﹔然後看著我們所租回來的第一隻VCD。我們倆都很喜歡看主演的男主角, Freddie Prince, Jr﹔和女主角Jessica Biel 。這麼悠閑的日子﹐我們已好一陣子都沒過了。看完了﹐我們再繼續追電視連戲劇<>。一直到了晚上九點﹐我們都呆在電視機前﹔看了一整晚的戲。大約九點二十分﹐楓開車送我去上班﹔她說什麼今晚都要陪我去。我沒有她辦唯有聽她依她的﹐否則我想今晚我都無法想去開工。今晚我們的場很熱鬧﹐因為我的老闆她搞了一個Coyote Night。不用到半夜整個PUB已經滿滿人海了﹐這一晚真的比普通日子多出了一倍。

“ Hey Wil.”
“Hey. You’re Shirley, am I right?”
“You’re really something…”
“Still want a glass of White Russian?”
“Wow, I am really impress that you actually remember what I have ordered last time.”
“Well…as mention before you ain’t really that normal to be remembered.”
“Haha…ok, and then just give me a White Russian first.”
“Sure. Here you go pretty girl.”
“Thanks”
“Wil…Wil…Need a little help over here.”
“OK…be right there.”

這一晚真的實在太多人﹐讓我和幾個同事都忙得無時停。我只能遠處時而凝望著楓﹐看著她被一大批女人圍繞﹔我真的怕她會不習慣而過後對我抱怨。再加上Shirley一整晚都坐在臺吧﹐我真的怕回家時她又會大發脾氣。從這一晚的確讓我對那名叫Shirley女子的認識加深了。Shirley 今晚不知問了我多少遍有關於我跟楓﹐她也問我跟我要了我的聯絡號碼。到了將近晨曦﹐人群才開始疏散離去。當收拾好一切後﹐離開時已經五點。