Wednesday, September 19, 2007

第十八回 & 第十九回

我只是微笑的帶過。

“對喇~這個星期五是Buggis’ House Party ﹐妳有去嗎?
“我得去上Highway那份工啊~”
“妳不能更換時表﹐然後陪我去嗎?”
“這樣子啊~我儘量喇~ ”
“只是儘量而已啊?”
“妳知道這份工對我很重要。。。。。。”
“不耍妳喇~不過妳要答應我﹐今晚﹐讓我要跟妳一起去上班。。。”
“什麼? 好~不過到時妳被人調戲﹐妳可別怪我。” 我偷笑的回答楓。
“走著瞧。。” 楓扮鬼臉的看我。

到了傍晚楓真的陪我一起去Highway Pub ﹐我如常的做我應該做的事情。可是我卻時不時的觀察著楓﹐她只是偶而跟那些走去跟她搭訕的人聊一聊。人群隨著夜深﹐就越來越多人。大約在十二點多時﹐有一位慢sexy的blonde lady走進來。她不是常客﹐這還是我頭一次看到她。她走到了酒吧台﹐向我叫了一杯White Russian。

“White Russian.”
“Okie。。。(馬上為她弄了一杯White Russian) 。。。Here you go”
“So hot in here.”
“Yeah~ kinda hot tonight as one of the air-con is out of function.”
“Oh…really?”
“Yeah~ It got burst as it saw such sexy lady walk into this room.”
“Wow~ here is your tip for your praise to me.”
“Thanks~”
“Is this all girl room?”
“Yes, this is girl's girl room.”
“So this is a gay pub…”
“Yeah~ You’re new here?”
“Why you said so?”
“Because this is the first time I see you.”
“I been here before.”
“Oh~ Weird ! How can I miss out such a pretty girl in a room.”
“Maybe I am just too normal to be remembered.”
“I don’t think so you see so many girls are checking you out.”
“haha….you’re really nice person, can I get to know your name?”
“Sure……..you can call me Wil.”
“Wil...I am Shirley. By the way what time you off tonight?”
“Me?...about 4.”
“Great~ So will you go out with me after that?”
“I wish but tonight I come along with friends to work, she is waiting there to fetch me back later.” 我指著楓給Shirley.
“I see, wow~ such a pretty lady there. Is she your girl?”
“My girl? I wish….hehe….too bad I ain’t that lucky after all.”
“I don’t agree, she seems into you.”

此時我留意到原來楓注視了我很久﹐從楓的眼神看來﹔我並不樂觀。這一晚我真的被那叫Shirley的繞著問東問西﹐而每當楓注視著我時的眼神﹔真的把我嚇壞了﹐我真的巴不得能走過去跟楓解釋。唯有避開楓的眼神﹐因為今晚楓的眼神是我認識她而來從未見過的。到了收工後﹐便和楓一起回家。回家途中我一路上避開楓的眼神﹐

“怎麼今晚妳整晚像似在避開我?”
“我那有啊?”
“我望住妳﹐妳就特地轉去看著那火辣女郎。”
“那火辣女郎很迷人唷~把妳的七魂六魄都吸去囉~” 楓問師的樣子足足顯示了她的醋意。
“那有喇~ 我的魂魄早被妳奪去了﹐我那有再多的魂魄給其他人吸呢?”
“滑腔舌調~”
“係啊~我係滑腔舌調﹐但只對妳一個而已嘛~”
“嘻嘻。。。。” 楓被我這樣一講就害羞起來。
“不過今晚就特別累﹐我一向都不太喜歡應酬人﹐但一整晚都應酬人!”
“我也不太喜歡應酬﹐我了解妳的心情的。” 楓緊緊地握住我的手。
“嗯。。。”
“我們回家了吧~” 我真的很不捨得放開楓的手﹐楓也不想放開手。

一路上我們再沒多說些什麼﹐就靜靜地享受這一刻。而我倆的心也顯得更近了﹐就在此時車的收音機又再次傳來Bee Gees 的First of May;

……When I was small, and Christmas trees were tall……
……We used to love while others used to play……
……. Don't ask me why, but time has passed us by,
…….Someone else moved in from far away…..

…….Now we are tall and Christmas trees are small……
…….And you don’t ask the time of day……
…… But you and I, our love will never die…..
……But guess well cry come first of May….

…. The apple tree that grew for you and me……
……I watched the apples falling one by one……
……And I recall the moment of them all……..
…… the day I kissed your cheek and you were mine
…….When I was small, and Christmas trees were tall…..
…….do do do do do do do do do.....
…….Don’t ask me why, but time has passed us by…..
……Someone else moved in from far away………..